
Özel gereksinimli bireyler için havalimanı ve tren garlarında hangi destekler sağlanıyor?
Ulaşımda Kolaylık mı Arıyorsun? Turuncu Masa`dan Ayçiçeği Kartı’na Tüm Destekler Burada!
Yolculuk yapmak senin de hakkın! Ama bu yolculuğun konforlu ve güvenli olması da bir o kadar önemli. Neyse ki, özel gereksinimli bireyler için ulaşım noktalarında sunulan hizmetler artık çok daha gelişmiş ve ulaşılabilir. İşte senin için bazı süper destek uygulamaları:
Turuncu Masa Erişilebilir Ulaşım Hizmet Noktası
• Yüksek Hızlı Tren (YHT) garlarında başlayan bu uygulama, özel gereksinimli yolcuların terminallerde güvenle hareket edebilmesini sağlıyor. Şu anda 21 YHT garında aktif ve havalimanlarında da yaygınlaşıyor. Amaç, bu hizmeti otobüs terminalleri dahil her yere ulaştırmak!
Yolcu Dostu Havalimanı Projesi
• Havalimanlarında engelli, yaşlı ve özel ihtiyaçları olan bireyler için öncelikli ve kolaylaştırılmış hizmet sunuluyor. Bekleme süresi azalıyor, hizmet kalitesi artıyor. Şu ana kadar 40 havalimanı bu erişilebilirlik standartlarını karşıladı.
İstanbul Havalimanı – Dijital Erişim Desteği
• 23 ayrı noktadaki “Bana Sor” kioskları, görüntülü danışma, sesli bilgi ve Türkçe işaret dili hizmeti sunuyor. Yani destek hep yanında!
Çok Özel Misafir Odası
• Demans, Otizm, Down Sendromu veya Cerebral Palsi gibi özel durumu olan yolcular, uçuş kapılarına yakın bu özel odalarda sakin ve güvenli bir ortamda ağırlanıyor.
• Fark edilmeyen ama destek gerektiren durumlar (kaygı bozukluğu, demans, otizm vb.) için danışma noktalarından ücretsiz alınabilen bu kart, öncelikli ve hassas geçiş imkanı sağlıyor.
Özel Yolcu Hizmet Noktası
Resmi bilgi ve detaylar için şu siteyi inceleyebilirsin: T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı – https://www.uab.gov.tr
Bu alanlarda, elektrikli sandalye şarjı, dinlenme, protez uzuv çıkarma gibi kişisel ihtiyaçlara uygun alanlar sunuluyor. Yolculuk öncesi bir nefes alma alanı gibi düşün!