
Abonelik kapsamında aldığım hizmet, taahhüt edilen özelliklerde değilse ne yapabilirim?
Abonelik yaptın ama aldığın hizmet vaat edilen gibi değil mi? İnternet yavaş, çekim kalitesi düşük ya da beklediğin faydayı sağlamıyor mu? İşte böyle durumlar “ayıplı hizmet” sayılır!
Ayıplı Hizmet Nedir?
Bir hizmet;
• Sağlayıcının duyurduğu özellikleri taşımıyorsa,
• Reklamlarda vaat edilen kaliteyi sunmuyorsa,
• Kullanım amacına uygun değilse "ayıplı hizmet" olarak kabul edilir.
Tüketici Olarak Hakların Neler?
• Abonelik kapsamında ayıplı hizmet aldıysan, 4 önemli hakkın var:
1. Hizmetin yeniden görülmesini isteyebilirsin. (Örneğin, internet bağlantı problemin varsa servis sağlayıcıdan teknik müdahale talep edebilirsin.)
2. Hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımını talep edebilirsin.
3. Ayıp oranında bedelde indirim isteyebilirsin. (Örneğin, hizmet eksikse faturanı daha düşük ödeyebilirsin.)
4. Sözleşmeden dönüp aboneliği iptal edebilirsin.
Unutma! Bu haklardan istediğini seçme özgürlüğüne sahipsin. Sağlayıcı sana sadece birini dayatamaz!
Hakkını bil, mağduriyetini çözüme dönüştür!